2016. május 25., szerda

1. fejezet: No

Késő délután volt már, és éppen a hajamat mostam, amikor kopogtak az ajtómon, aztán fel is tépték rögtön. Kedves barátnőm állt ott, én meg vizes fejjel figyeltem fel rá.  Rávigyorogtam ő meg türelmetlenül meredt rám, gondolom már rég készen kellett volna lennem, hogy az ütős sminkemhez álljon neki, ami általában lenni szokott. Némán is megértettük egymást, így gyorsan lemostam azt, amit kellett, aztán szárítani is neki kezdtem volna, de kikapta a kezemből azt.






- Hé - böktem ki, majd rám mosolygott, aztán megkérte tőlem, hogy, és elkezdte helyettem befejezni a munkát az eredmény döbbenetesen nem én voltam. Nagy fürtökben pihentek, és mosolyogtak, hogy végre már fellélegezhetnek a zsiradéktól illetve a víztől - Mit műveltél a hajammal? - fordultam a barátnőm felé, aki vigyorogva vállat vont, és kivett a táskájából pár cuccot, hogy neki essen az arcomnak, amire felpattantam, hogy bemásszak a szekrényembe, de elkapott, így nem ért a tervem semmit.

- Nem foglak bántani - nevetett, mintha ez vicces lenne, pedig nem az. Egyáltalán nincs benne semmi szórakoztató. Miért hiszi azt mindenki, hogy a sminkelés az mindent megold? - Rendben - vette észre az arcomat, majd eltette a dolgait vissza a helyére - Legalább a ruhádban segíthetek? - bólintottam, s kinyitotta a szekrényajtómat, majd kutakodni kezdett a cuccaim között, aztán kihúzott egy kissé rövidebb, kék ruhát, amit még két éve Floridában vettem. Felém nyújtotta, amivel azt üzente, hogy azonnal vegyem fel, majd egy kicsi, fekete magasabb sarkú szandált is elővett. A tükörben megnéztem a végeredményt, de azonnal magamra kaptam egy fekete hosszú kardigánt, ami kényelmesebbé tette a helyzetet - Mehetünk!

Kihúzott a szobámból, szerencsére még gyorsan magamhoz tudtam venni a telefonomat, a kulcsomat, és egy kis táskát, amit a nagynénémtől kaptam a tizenhat éves szülinapomra, tavaly. A szüleim az esti programjukat csinálták; a nappaliban ültek a tévé előtt, s egy régi filmet néztek millió reklámmal édesítve. Elköszöntem tőlük gyorsan, mielőtt rájöhettek volna, hogy a drága lányuk egy kihívó ruhában tervezz távozni. Beültem a barátnőm kis, fekete kocsijába, majd kihajtott az utcából én meg kénytelenül is az ülésnek préselődtem. Nem tudtam megszokni a vezetési szokását, mivel én ennél óvatosabban szoktam hajtani a motort, illetve az egész motorház szerkezetet.

- Imádni fogod ezt a bulit! - csapott ki belőle, miközben a rádión keresett egy elfogadható adást, amíg meg nem hallotta, ha jól emlékszem Justin Timberlake egyik számát - Mindenki ott lesz, és végre rájöhetsz, hogy Sherlock a legjobb srác, aki valaha a mi sulinkba járt!
- Hű, te aztán már mindent tudsz, igaz? - kérdeztem nevetve, amire egy gyors pillantást kaptam, ami valami 'ezt komolyan kimerted ejteni a szádon?' Érzést keltett bennem - Vagyis, persze, hogy téged mindenki ismer, s mindenkiről mindent tudsz.

Elégedetten kanyarodott fel az autópályára. Hova megyünk? Kezdtem aggódni, ahogy már fél órája haladtunk a széles úton, és kezdett sötétedni is. Mire odaértünk már egészen késő volt. A ház hatalmas volt, ahol voltunk. Nagyot nyeltem, mivel nem terveztem meg előre, hogy a ma estét egy ilyen helyen fogom tölteni. Leparkoltunk, majd az ajtóhoz sétáltunk, ahova már többen bementek előttünk. Egy férfi emelkedett felénk, vagy két méter magas lehetett az én százhatvan centimhez képest hatalmas magasságnak számít a százhetven is.

- Meghívót - mondta dörmögve a bejárat őrzője, és lekémlelt ránk szigorú tekintetével biztos vagyok benne, hogy minden nő keblére belátást nyert, mivel a szeme nem a szemünket kereste. Össze is húztam magamon a pulcsimat, aztán Sierrára néztem, aki kihúzta a táskájából a két névre szóló jegyeket, majd betessékelt minket, s ahogy jól éreztem a fenekünket megpaskolta, amire átugortam a küszöböt.

Élő zene ment, de ez természetes, nem így van? Sok vendég volt már bent, s egy srác mindenki közül kitűnt a színes nyakkendőjével, s ezenkívül egy rövidnadrágot viselt. A pezsgős poharával felénk indult, majd átkarolta a barátnőmet, aki csókot lehelt az ajkára, majd neki is csaptak a nyelv csatának. Grimaszolva indultam el tőlük jó messzire. A konyhában vettem magamnak egy pohár limonádét, ami isteni volt, és még hárommal ittam belőle.

Már fél óra eltelhetett az érkezésünk óta, én meg az iváson kívül mást nem igen csináltam. A nappaliban játszottak, táncoltak, ami inkább lökdösődésnek fellelhetett meg. A merengésem közben valaki átkarolta a derekamat, amire reflexszerűen csaptam le a kezét magamról, majd megfordultam, s akkor vettem észre, hogy a srác össze van zavarodva, majd ahogy rájött, hogy nyilván összekevert valakivel sajnálkozni kezdett én meg legyintettem egyet. Mondva, hogy nincs semmi baj, mert hirtelen nem tudtam eldönteni hányadik poharánál tarthat az illető.

- Semmi baj. Mindenkivel előfordult, főleg ebben a tömegben - kortyoltam bele a már ötödik adag limonádémba. Gondoltam ezzel vége a beszélgetésünknek, s kínosan távozik a helyszínről, de tévedtem. Egyáltalán nem jött zavarba, sőt bátorságot láttam a szemeiben, ami tengeri kék színben pompázott. Szőke haja volt, és ha nem éreznék rajta tömény alkoholt, akkor még azt is mondanám csupa kedvesség ez a srác, de abban a helyzetben nem tudtam eldönteni mennyire gondolkodott kanos kamaszként.

- Hogy-hogy egyedül egy ilyen csinos lány, mint te? - kérdezte rám kacsintva. Bekapcsolt a vészjelzőm, s bármennyire is jóképű volt, annyira nem akartam ma itt hagyni semmimet. Közelebb lépett hozzám, amire a kezemet a mellkasához emeltem. Toltam rajta egyet hátra, majd távolodni kezdtem tőle – Legalább a nevedet áruld el – néztem fel a szemeibe a kérésére, amiben halvány mosolyt láttam. Talán az tetszett neki, hogy nem adom neki magamat könnyedén.

- Nem – ráztam meg a fejem, és a fürdőszoba felé igyekeztem, mivel csak most éreztem meg, hogy a természet hívogató hangja már ordibál bennem. Miután végre találtam egy szabadhelyiséget, ami egy kis vécé volt egy mosdó kagylóval, s ez az egész a garázs mellett volt, ahol már nem sokan ugráltak, mint a heringek. Bezártam magam, majd ahogy végeztem a tükörben megnéztem az arcom. Kicsit, mintha látszana rajtam, hogy nem én akartam idejönni.

Egy halvány mosolyt tettem magamra, aztán a maradék italomat bent hagyva kimentem a helyiségből ki a kertbe, ahol mintha egy koncertet adott volna le zene pultnál álló hosszú hajú férfi, aki a dalokért volt felelős, amibe az egész ház beleremegett. Nagyon szerethetik a szomszédok ezt a Sherlock gyereket.

A medence széléhez mentem, s leültem, hogy a lábamat bele tudjam mártani. Alig ültem öt percnél tovább már is megtámadott egy nagy, piros strand labda, amivel együtt egy srác is nekem szaladt, mivel célja volt elkapnia a labdát. Engem belelökött, a labda velem együtt esett bele a medencébe. Ijedten tartottam fent magam, majd kimásztam, s elkezdtem kicsavarni a hajamat. Egy lány jött oda hozzám érdeklődve. Felfedezetem, hogy a másik kezében a labdát tartotta, és megfordulva visszadobta a többieknek. Rám mosolygott, miközben én a ruhámat igazgattam, hogy nem csúszott-e fel semmi, ami pechemre megtörtént, így a testemhez ragadó elázott ruháim vidáman tapadtak neki a derekamnak.

- Szia. Kathleen Evans. A házi gazda húga – mosolygott rám kedvesem. A haja középen elválasztva hullámosan estek le egészen a háta közepéig. Arcával együttérzést mutatott ki, végül folytatta miközben észrevette, hogy nem készültem fel válaszadással – Gyere, adok valami szárazat - szólalt meg lágy hangon, majd követni kezdtem.
Az egyik emeleti szobába mentünk, amit kulccsal nyitott ki. Gondoltam a biztonság kedvéért, hogy ne kerüljön semmilyen idegen ide. Kivett a komódjából egy rövidnadrágot és egy trikót. Bementem a szobájához tartozó fürdőszobába. Felöltözve végig néztem magamon az idegen ruhákban. Ugyanakkorák lehettek a méreteink, mivel minden tökéletesen illett rám. Minden vizes darabot a fűtőtestre helyeztünk, aztán egy papucsban néztem fel rá hálásan.
- Köszönöm a segítségedet – feleltem mosolyogva, és megkönnyebbülten néztem körbe a szobájába. A zene felhallatszódott tompán, az emberek üvöltése úgyszintén.
- Nincs mit. Nem te vagy az első, aki beleesik. – Igazította meg a sminkjét, majd újra kiléptünk a szobából.
- Kathleen, ugye? Te lennél Sherlock húga? – kérdezem érdeklődve.
- Igen, ő rendez minden évben ilyen partikat, amióta betöltötte a tizenhatot, azóta kihagyhatatlanok ezek az alkalmak, és mindig hónapokig beszélnek ezekről a suliban, az egyetemen – mesélte, majd témát váltott – Mindenki csak, úgy ismer Sherlock húga, esetleg Watsonnak neveznek a regény miatt – aztán lefelé mutatott a lépcsőn – Még nem láttál semmit, ha csak egy-két órája érkeztél.
- Azt hittem ez csak táncból, kínos beszélgetésekből, esetleg baklövésekből áll – mentem utána le a földszintre, hogy tovább figyeljem a többieket.
- Akkor, ahogy gondolom a tesóm partijain még sosem voltál – kuncogott, ahogy említette nem ugyanolyan program érkezett most, ami bárhol volt. Versenyek voltak a konyhában, a nappaliban, ami pár perce kezdődhetett el – Ahogy ítélek, nem nagyon iszol alkoholt – jól tippelte. Az arckifejezésemből leolvashatta, hogy igaza van. Kimentünk a kertbe, ahol meg karaoke indult – De szerintem jó hangod lehet.

Kellett jó pár perc mire leesett mit is akar ez az új ismerősöm, de addig késő volt. Előre tolakodott, majd már fel is írt a listára. Az ismerős fiú megjelent a színpadon, amire fütyülés és taps fogadta, aztán elcsitultak, majd beleszólt a mikrofonba.

- Ahogy tudhatjátok nincs buli éneklés nélkül, szóval akár rossz, akár gyönyörű a hangod megéri egy kicsit élvezni az életet, mivel úgy is az egész bagázs bekapcsolódik – ezzel egy huhogás után lement a színfalak mögé. Bemondták az első nevet, vagyis az enyémet. Döbbenten álltam a tömeg szélén, amit nyilván a lány észrevett, mivel kijött, megragadta a karomat, aztán felhúzott a színpadra, a mikrofont, pedig a kezembe nyomta.

- Hajrá – suttogta, majd középre lökött, én meg bátortalanul álltam a sok ember szeme előtt. Kíváncsian néztek rám, páran kiáltásokkal bátorítottak, aztán elkezdődött a dal. Ismertem, és ez volt az előnyöm. Meghan Trainor-nak egy nem olyan régi száma, a No. Sok rövidebb novellámnak ez volt az inspirációm, szóval rongyosra hallgattam, így minden sorát már kisujjból dúdoltam. Bármikor, amikor úgy éreztem hiányzik a zene.
Vége felé közeledtünk észrevettem egy pillantást, a házi gazda engem bámult, miközben az utolsó szavakat ejtettem ki az ajkaimon, majd hatalmas tapsot kapva odaadtam neki a mikrofont, aki egy lenyűgözött arcot vágott, és megpaskolta a vállam, végül kiment. Kiderült, hogy ez tényleg egy verseny, ami úgy mond, több díjat is kaphatunk, például: a legjobb hang, a legszórakoztatóbb, a közönség kedvence. A többi énekest már a medence széléről néztem, ahova megint kimerészkedtem, de most jobban figyeltem a körülöttem lévő dolgokra. Két strandpapucsba bújtatott lábat vettem észre magam mellett, férfihoz tartoztak. Felnéztem, aki leült mellém, és a vízbe tette a már csupasz lábfejét.

- A húgom ruhái vannak rajtad – közölte velem ezt a tényt – Jól állnak – tette hozzá az apró bóknak szánt megjegyzését, vagyis azt hiszem annak szánta.
- Igen. Beleestem a medencébe – húztam el a számat. A hajamat még vizesnek éreztem.
- Összetettem valahogy – nézett rám azokkal a csodaszép tengerkék szemeivel – Mond csak mi változott azóta, hogy utoljára ebben a medencébe pottyantál?
- Tiszta, és kényelmes ruhákat kaptam, énekeltem egy tömeg előtt az egyik kedvenc számomat – soroltam, végül hívták Sherlockot valami ügyben, kapcsolatban, de még gyorsan visszafordult hozzám. Szóra nyitotta a száját, aztán el is húzták abban a pillanatban. Mennie kellett fegyelmeznie a társaságot. Hirtelen lefújta a bulit olyan három óra körül, amire csodálkoztam, de biztos korán kell kelnie. Kifelé menet az őrült barátnőmet kerestem, akit sehol se találtam, s az utcán se találtam a kocsiját. Elkezdtem pánikba esni, mivel ezzel cserbenhagyott. Összeszedtem a ruháimat, amik még nem nagyon száradtak meg. Kathleen éppen benn volt a szobájában. Rám mosolygott, aztán ott hagyva kiszaladt, aztán elindultam lefelé, hogy hazamenjek a busszal, vagy gyalog, amikor hangokat hallottam meg lentről.

- Mi az, hogy én takarítsam el a bulid szemetét? – háborodott fel a húga a fiúnak, aki szintén egy kicsit idegesen válaszolt erre.
- Mivel a DJ-t te szervezted – ezután egy kis hatásszünet volt – Fizetek neked, ha megcsinálod!
- Felejtsd el! Megyek – csapta be a bejárati ajtót. Óvatosan lesettenkedtem, hogy elinduljak valahogy haza, amikor meghallottam az autó hangját, amivel a testvére hajtott el. Ó – gondoltam, s próbáltam észrevétlenül távozni, de ez nem megy nekem.
- Crystal? - szólalt meg, én meg lefagytam az ajtóban, pedig majdnem meg volt, s még kimehettem volna, de esetlenül mentem vissza elé.
- Igen? – kérdeztem – Csak a ruháimért jöttem vissza, és köszönöm a húgodnak – mosolyogtam rá – Kimosom, és visszahozom, ígérem.

- Úgy se hordja ezeket. Tartsd meg – állt fel – Van mivel haza menned?
- Persze, Sierra. – Kinéztem, aztán sóhajtottam. Lehet, hogy felajánlja a kocsiját, aztán visszahozom délután, vagy fuvarozna engem - Nincs.
- Hazavihetlek, amúgy is meg kell állnom a huszonnégy órásnál – sóhajtott, majd kimentünk az autójához – Egy kicsit messzire ment a parti, nem? – túrt a hajába. Rendben, azt hiszem erre nem készültem fel, de rájöttem, hogy ha hazavisz, akkor meg tudja hol lakom, és talán más is alakul, pedig szívesen engedném neki, de nem ilyen könnyen.
- Nem. Hazamegyek. Apukám vár az utca sarkán. – Hazudtam, de ebben legalább jó vagyok, azt hiszem – Azért köszönöm – mentem ki előtte – S jó volt a buli.

Ezzel becsuktam az ajtót, és elindultam kifele, majd jó sokáig szaladtam el a háztól, aztán végül leesett, hogy ezzel megoldottam a gyaloglást magamnak. Jó pár kilométer állt előttem, és autót se tudnék valahonnan bérelni, mivel a jogosítványom sincs nálam. Egy óra után úgy éreztem már, hogy be fogok aludni, s még csak az út felén voltam túl. A cél előttem lebegett, az ágyam. A pihe, puha takaró és párna, közötte meg a kiskoromban kapott elefántom, amit nincs szívem kidobni, vele nőttem fel. Már hajnali fél öt volt, amikor befordultam az utcánkba. Hamarosan fel kell a nap, és órákkal később anyu is betér a szobámba, hogy felkeltsen. Nem fog neki menni, aludni fogok, ameddig muszáj. Miután csendesen fellopakodtam a szobámba az ágyra estem, és rögtön bealudtam, ahogy az arcom érzékelte, hogy jó és ismerős helyen van.


A szemhéjaim lecsukódtak, és álomba merültem. Nem akartam semmi mást, csak órákig az álmaimban lenni, de azok a buli helyszínére vittek, a hatalmas házhoz, ahol most sötét volt, és semmi nyoma a tömegnek, a szemétnek. Szép volt, és tiszta. Sherlock, pedig ott állt az ajtófélfának támaszkodva. Kezei összefonódva, majd rám mosolygott, olyan jó fiúsan, amin azért látszik, hogy lesznek ott rossz tettek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése